Het Japanse bandenmerk Bridgestone zal tot de editie van 2024 de Olympische Spelen sponsoren. Bridgestone wordt bovendien de officiële band van de Olympische Spelen. De overeenkomst is vrijdag getekend door IOC-president Thomas Bach en Bridgestone-ceo Massaki Tsuya.

De sponsorrelatie gaat per direct in en zal dus onder meer de Spelen in Rio omvatten. In 2016 kan begonnen worden met de promotie rondom de Spelen in Brazilië, Korea, Japan en de VS. Vanaf 2017 is de overeenkomst Bridgestone wereldwijd open, voor de 2018-editie in Pyongyang, die van 2020 in Tokio en de twee volgende edities maar ook voor de jeugdspelen die tussen 2017 en 2024 worden gehouden.

Na het stopzetten van de Formule 1-sponsoring is het bandenmerk geswitcht naar de lange latten door het WK Skiën te sponsoren. Door zich te verbinden met de Olympische Spelen krijgt Bridgestone exposure in bredere kring dan alleen via het skiën mogelijk zou zijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
Meest bekeken berichten
Recente reacties