Schadeketen Care toont met de opening van de gloednieuwe vestiging van CareXpress in Harderwijk haar innovatieve vermogen. Met deze vestiging wordt een serieus begin gemaakt met de gedifferentieerde aanpak die een jaar geleden al tijdens het 25-jarige jubileum werd aangekondigd.

“Dit smaakt naar meer”, liet de nieuwe Care directeur Bouwe van Wijk (opvolger van Kees-Jan Bus) weten in een korte toespraak tijdens de opening. De nieuwe vestiging is uiterst modern, clean en efficiënt ingericht: er zijn vijf werkplekken/cabines, waar volgens het principe één werkplek-één medewerker wordt gewerkt. Die allround medewerkers verrichten alle werkzaamheden aan de auto: van de demontage tot het spuitwerk. Met die methodiek wordt veel tijd bespaard en de doorlooptijd flink ingekort. Bovendien functioneert het team in Harderwijk als een zelfsturende unit, waarbij veel eigen verantwoordelijkheid bij de medewerkers rust en er geen werkplaats chef meer is.

Experiment

De keten experimenteert al enige jaren met deze stationaire werkwijze en heeft de uitgangspunten uiteindelijk doorontwikkeld tot één gestroomlijnd concept, waarvan het allereerste concrete resultaat nu operationeel is in Harderwijk. Binnen de Care organisatie is men al langer bezig met een strategische heroriëntatie van het netwerk waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen CareTech (complexe schades) en CareXpress (reguliere en cosmetische schades). In de toekomst verwacht Care dat 80 procent van de reguliere schades bij CareXpress terecht zullen komen en 20 procent bij CareTech.

Meer achtergronden over CareXpress in Harderwijk in de aankomende editie van Aftersales Magazine.

vlnr Marc Koenders, ceo van Tilburg Bastianen Groep, Aart de Koning, directeur bij Stern NV en Bouwe van Wijk algemeen directeur Care Autoschade.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties