Vertegenwoordigers van de grote en onafhankelijke uitgevers van automotive data hebben een belangenvereniging opgericht onder de naam ADPA wat staat voor European Independent Automotive Data Publishers Association.

Doel van de opgerichte club is om een eerlijke toegang tot automotive data te waarborgen en te voorzien in een competitieraamwerk voor onafhankelijke data-uitgevers.

Als president van het in Brussel zetelende ADPA is de Duitser Ralf Pelkmann van Tec RMI aangesteld, de Nederlander Peter van der Galiën (Haynes Pro) is vice-president.
“Door ervoor te zorgen dat de marktspelers op de onafhankelijke aftermarket alle informatie krijgen die ze nodig hebben, kan de vereniging uiteindelijk optimale keuzevrijheid geven aan de consument als deze zoekt naar een leverancier voor voertuigonderhoud of -reparatie”, aldus Van der Galiën.

De leden van het eerste uur zjin: Autodata, Robert Bosch GmbH, Haynes Pro, Hella Gutmann Solutions, Sator Holding LKQ and Tec RMI.

Nick van de Belt (Haynes Pro), Peter van der Galïen (Haynes Pro), Ralf Pelkmann (Tec RMI), Michael Pedersen (Hella Gutmann Solutions), Mark Trepte (Autodata), Harald Neumann (Robert Bosch GmbH), Frank Barth (Sator Holding – LKQ)

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 mei 2025
Trump’s tarieven en de aftermarket
19 mei 2025
MG opent grootste MG brandstore van Europa in Roermond
19 mei 2025
Aantal laadpunten gestegen, stagnatie dreigt
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
Meest bekeken berichten
Recente reacties