Bandenretailer Delticom heeft een Europese enquête gehouden over het nieuwe bandenlabel. Het grootste deel (ruim vijftig procent) van de 40.000 ondervraagden in vijftien landen heeft aangegeven dat de grip op nat wegdek verreweg de meeste prioriteit heeft.

Daarna stemde meer dan 25 procent op de rolweerstand, gevolgd door het afrolgeluid. Verder bleek dat consumenten veiligheid verkiezen boven kostenbesparing.
In het onderzoek zijn alleen zomerbanden en vierseizoenenbanden opgenomen.

De enquête is door Delticom uitgevoerd om uiteindelijk haar klanten beter te kunnen adviseren bij een bandenvervanging via het nieuwe initiatief Delticom Efficiency Class Index (DEX). Dit systeem vergelijkt het specifieke bandenlabel via een vijfsterrensysteem met de uitkomsten van de DEX.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
16 september 2025
Nog drie dealerbedrijven voor Omoda & Jaecoo
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
15 september 2025
Autotechnicus Nick Joosten elfde in EuroSkills-finale in Denemarken
15 september 2025
Snel fors betere marktdekking Monroe-veren
Meest bekeken berichten
Recente reacties