Uit onderzoek blijkt dat digitaal in contact staan met de klant steeds belangrijker wordt voor een goede klantbinding. Bovendien brengen mensen tegenwoordig steeds meer tijd online door en willen ze alles online regelen. Dus ook het maken van een werkplaatsafspraak. Maar hoe krijg je mensen zover?

Partnercontent

Waar vroeger mensen een simpel telefoontje pleegden voor een afspraak, gebeurt dit tegenwoordig steeds vaker online. Wist je dat 40 procent van de mensen tussen de 18 en 30 jaar last heeft van bel-angst? Grote kans dat een deel van jouw klanten ook last heeft van bel-angst. Daarom is een digitaal alternatief belangrijk: zodat mensen die zich niet prettig voelen bij een belletje toch nog contact met je kunnen opnemen voor een afspraak.

Planmodus

Klanten zijn bovendien druk en vergeten makkelijk dat er een onderhoudsbeurt of bandenwissel ingepland moet worden. Ze zijn dus op zoek naar een snelle manier om een afspraak in te plannen, zonder dat ze hoeven te bellen. Plaats daarom een planmogelijkheid op je website. De meeste planmodules zijn eenvoudig te integreren in je website. Zorg er wel voor dat je website mobielvriendelijk is, want gemiddeld 52 procent van al het internetverkeer is afkomstig van een smartphone of tablet. Dat aandeel zal volgens onderzoek alleen nog maar verder stijgen.

Gemiddeld komt 52 procent van al het internetverkeer van een smartphone of tablet.

Naast de website is een eigen bedrijfsapp een snelle en eenvoudige oplossing. Hiermee zit je eigenlijk in de broekzak van de klant. Bovendien kun je met een app mensen persoonlijk aanspreken op bijvoorbeeld een apk-moment of onderhoudsbeurt. Het mooie aan deze optie is dat je klanten gelijk kunt aansturen op het maken van een werkplaatsafspraak.

Na openingstijd

Klanten willen niet meer gebonden zijn aan openingstijden voor het maken van een afspraak. Misschien komt dit bekend voor: je wilt na je werk een afspraak plannen bij de tandarts, maar ze zijn al gesloten. Dit kan ergernis en frustraties opleveren. Een klant kan hetzelfde ervaren bij jouw werkplaats. Met een online planner kunnen klanten zelf bepalen wanneer ze een afspraak inplannen. Door klanten de mogelijkheid te geven om online een afspraak in te plannen verhoog je de klanttevredenheid, wat weer goed is voor de klantbinding.

40 procent van de mensen tussen de 18 en 30 jaar heeft last van bel-angst.

Afspraken inplannen wanneer het hun uitkomt, dat is wat klanten willen. De online oplossingen van Autosociaal bieden een handige afspraakmogelijkheid en koppelen met de bestaande garagesoftware. Customer Supporter Wieke Oostenenk: “Mensen willen 24 uur per dag, 7 dagen per week de mogelijkheid hebben om een afspraak in te plannen. We zien dat hier vaak nog kansen liggen voor autobedrijven. Door een online planmogelijkheid aan te bieden kun je meer rendement uit je werkplaats halen en zorgen voor een hogere werkplaatsbezetting. Onze online oplossingen zijn geschikt voor elk apparaat en integreren naadloos met de garagesoftware van het autobedrijf.”

Meer relevante artikelen informatie via: https://www.autosociaal.nl/blog-2019

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 mei 2025
Lichter staal van Tata Steel
9 mei 2025
Athlon introduceert slim laden
9 mei 2025
Oostendorp opent Toyota-vestiging in Valkenswaard
9 mei 2025
Onafhankelijk autobedrijf moet momentum pakken
8 mei 2025
Tanken in jaar tijd 10 procent goedkoper
8 mei 2025
Winterband Vredestein eerste montage op Volkswagen Tiguan
Meest bekeken berichten
Recente reacties