Laurens van den Acker, Vice President of corporate design bij Renault, is onderscheiden met de Designer of the Year Award. Het leiderschap, de visie en stijl van de Nederlander worden geprezen.

Sinds de nieuwe Clio (2012) hebben de in 2009 aangetreden Van den Acker en zijn team 26 nieuwe dan wel vernieuwde modellen geïntroduceerd. Daarmee is het Renault-gamma het jongste van de Europese automerken. Het meest actuele model wordt, vanaf september, de volledig nieuwe Scénic.

De door Autocar Magazine ingestelde prijs werd uitgereikt tijdens een ceremonie op Silverstone. Volgens redacteur Matt Burt is elk model van Renault tegenwoordig direct herkenbaar, op een positieve manier. Hij loofde daarnaast de duidelijke richting die Van den Acker is ingeslagen en het feit dat onder zijn leiderschap ook andere ontwerpers de ruimte hebben om zich te manifesteren.

Renault Design beschikt over studio’s in Frankrijk, Roemenië, Brazilië, Zuid-Korea en India. De vijfhonderd medewerkers tellende teams ontwerpen voor alle merken van de groep, inclusief Dacia, Renault-Samsung Motors en het binnenkort opnieuw gelanceerde d Alpine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties