Het jaar lijkt goed te zijn begonnen voor Marktplaats wat betreft de verkoop van occasions en nieuwe auto’s. Volgens de eerste cijfers van het nieuwe jaar is het aanbod van dealers op Marktplaats gegroeid met acht procent. Het aanbod vanuit het particuliere segment is met vijf procent gegroeid, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Onder autorijdend Nederland heeft Marktplaats een naamsbekendheid van 94 procent met dagelijks 72.000 autoleads. “We leveren hoogwaardige service met de introductie van de AutoAssistent en het aanbieden van onafhankelijke reviews in samenwerking met Autoblog”, aldus Michiel Aker, manager business & strategie bij Marktplaats.

Marktplaats telt maandelijks 7,4 miljoen unieke bezoekers, waarvan 1,3 potentiele autokopers. “Autodealers begrijpen steeds beter dat ze hun marketingbudget effectiever kunnen inzetten en daarbij keuzes moeten maken. Voor het bereiken van de verkoopdoelstellingen is onze naamsbekendheid en grote bereik een belangrijke zekerheid. We zijn blij te merken dat dealers Marktplaats als de beste keuze zien”, aldus directeur Olivier van Duijn.

Marktplaats investeert dit jaar tien procent meer in autopubliekscampagnes en is onder meer verbonden aan het Nationaal Automotive Congres, de Zakenauto van het Jaar verkiezing en de Dealerholding Top 100.

Lees nog meer over Marktplaats en de occasionmarkt in de aankomende editie van Aftersales Magazine dat 19 februari verschijnt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 mei 2025
Marc Oudshoorn directeur ASN Groep
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
20 mei 2025
Euromaster ondersteunt Voedselbanken Nederland
20 mei 2025
Vijf nieuwe servicepunten KwikFit voor e-bikes
20 mei 2025
ARN: 98,8 procent van gewicht auto hergebruikt
Meest bekeken berichten
Recente reacties