In een zomerbandentest van het Duitse magazine Auto Motor und Sport voor sportwagens worden drie zomerbanden van harte aanbevolen: de Michelin Pilot Sport PS 4, de Pirelli P Zero Trofeo en de Toyo R888 R. De Kumho Ecsta PS 91 wordt zowel op droog als op nat wegdek als teleurstellend ervaren.

Voor de test werd gebruikgemaakt van een Toyota GT86. De geteste bandenmaat 225/40 R18 is verder onder meer te monteren op de VW Golf GTI, Audi S3 en op de vooras van de BMW M140i xDrive.

Roadbanden

Voor op de gewone weg komt de Michelin als testwinnaar uit de bus. De Pilot Sport PS 4 geeft goede feedback, is stabiel en heeft een uitstekende grip op zowel nat als droog wegdek. 

De Kumho Ecsta PS 91 heeft weinig grip, veel onderstuur en is niet erg nauwkeurig op nat wegdek. Op droog wegdek gedraagt de band zich nogal zenuwachtig en geeft hij weinig afrolcomfort. Kortom: niet aanbevolen.

Circuit

Voor wie het circuit op gaat, is het beste (maar ook het duurste) uit met de Pirelli P Zero Trofeo semi-slicks. Deze band heeft een hoge mate van grip in combinatie met een superieure stuurprecisie, goede tractie en is supersnel. Op nat wegdek presteert de band duidelijk minder.

De Toyo R888 R is volgens Auto Motor und Sport eveneens een aanrader en kost nog geen derde van de Pirelli. De band is wel wat lawaaiig en vereist de nodige rijvaardigheid op nat wegdek.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties