Toeleveranciers Bosch en ZF zien zich genoodzaakt arbeidstijdverkorting aan te vragen als gevolg van de wereldwijd afgenomen vraag binnen de industrie.

Bij ZF gaat het om maximaal twintig procent minder uren. Doelstelling is om zo de werkgelegenheid zoveel mogelijk te kunnen behouden. In die zin wijkt ZF enigszins af van wat er gebeurt bij collega toeleveranciers die wel banen schrappen.

Bosch is overeengekomen met de werknemersvertegenwoordigingen dat ze tussen de acht en tien procent  minder werken met bijbehorende salarisverlagingen.

De industrie is door corona geconfronteerd met forse vraaguitval en heeft al via diverse kanalen uitgesproken dat een snel herstel ervan niet wordt verwacht.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 september 2025
Autotechnicus Nick Joosten elfde in EuroSkills-finale in Denemarken
15 september 2025
Snel fors betere marktdekking Monroe-veren
15 september 2025
Gebruik van gebruikte onderdelen
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
12 september 2025
Vijftig jaar automotive innovaties
Meest bekeken berichten
Recente reacties