Toeleveranciers Bosch en ZF zien zich genoodzaakt arbeidstijdverkorting aan te vragen als gevolg van de wereldwijd afgenomen vraag binnen de industrie.

Bij ZF gaat het om maximaal twintig procent minder uren. Doelstelling is om zo de werkgelegenheid zoveel mogelijk te kunnen behouden. In die zin wijkt ZF enigszins af van wat er gebeurt bij collega toeleveranciers die wel banen schrappen.

Bosch is overeengekomen met de werknemersvertegenwoordigingen dat ze tussen de acht en tien procent  minder werken met bijbehorende salarisverlagingen.

De industrie is door corona geconfronteerd met forse vraaguitval en heeft al via diverse kanalen uitgesproken dat een snel herstel ervan niet wordt verwacht.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 juni 2024
13 juni 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Theo Martens on Importheffingen dreigen voor Chinese BEV’s: “Waar blijven die gelden van de importheffing, EU ?jun 13, 13:41
  • Ton en Els van den Bosch on Dennis Brünings overleden: “Beste Marcel, Tot onze ontzetting hebben wij het overlijden vernomen van je broer en medevennoot. Zo jong en zoals wij…mei 31, 17:21
  • J. Betlem on David Milan directeur Nissan Nederland: “Heb sinds anderhalve maand een nieuwe qashqai en sindsdien alleen maar problemen met de climate control die spontaan telkens naar…mei 23, 19:10
  • R theunissen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Het is niet te geloven,de normale man moet weer opdraaien voor de elite,mensen lekker maken mbt zonnepanelen,electr wagens etc en…mei 20, 13:16
  • Garage Vercammen on Opnieuw prijsdaling occasions: “Probleem is ook dat in de Afrikaanse landen en omstreken bijna geen auto’s meer aangekocht worden ! Overaanbod en te…mei 5, 20:17