De Japanse autofabrikant Nissan gaat samen met softwaregigant Microsoft een dealermanagementsysteem ontwikkelen voor in haar auto’s. Wanneer het apparaat verschijnt is nog niet bekend gemaakt. Het doel van de samenwerking is om de klanten van Nissan meer aan het merk te binden.

Het systeem gaat draaien op het Azure-platform van Microsoft en zal via een ‘cloud’ communiceren. Beide partijen onderzoeken of Azure ook kan samenwerken met Microsoft’s Dynamics CRM software voor verkoop-, klantenservice- en marketingdoeleinden. Zo moet het voor gebruikers mogelijk worden om onder meer apps te installeren en om eenvoudig in contact te komen met Nissan voor bijvoorbeeld het auto-onderhoud.

Microsoft werkte al eerder samen met diverse autofabrikanten. Met Ford ontwikkelde en lanceerde ze al in 2007 en informatie- en entertainmentsysteem dat gegevens kon uitwisselen.

Auto’s worden steeds multimedialer. Zo kondigde Renault deze week aan met de R-Link te komen, een on-board tablet met een achttien centimeter groot aanraakscherm en internetverbinding.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
7 november 2025
IVA-studenten bezoeken China
7 november 2025
Minder omzet, meer winst Nexen
7 november 2025
Sales versus aftersales
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
Meest bekeken berichten
Recente reacties