Met een paginagrote advertentie in het FD daagt Polestar, het merk voor de elektrische auto van Volvo, de gevestigde auto-industrie uit. “We zijn simpelweg te verschillend.”

Met de advertentie kondigt Polestar de introductie van de Polestar 2 aan, die al in 2017 werd voorzien. Deze volledig elektrische auto zou een compactere versie van de hybride Polestar 1 moeten worden. De Polestar 1 werd al in 2017 aangekondigd en bevindt zich nog altijd in de testfase. De online introductie van de Polestar 2 staat gepland voor 27 februari. Dan weten we meer.

Lexus vs. Lightyear

Het FD was al eerder het podium voor een uitdagende advertentie van een autofabrikant. Zo reageerde Lightyear in 2018 met een tegenadvertentie op een advertentie van Lexus, die daarin de diesel ‘uitzwaait’. Lightyear, maker van een auto die voornamelijk op zonne-energie rijdt, reageerde daarop met een advertentie waarin de hybrides aan de dijk werden gezet.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties