PSA en General Motors zijn officieel een verregaande strategische samenwerking aangegaan om samen de Europese concurrentie aan te gaan. De afspraak geldt voor de lange termijn en is mede bedoeld om de kosten per auto te drukken en de winstgevendheid te vergroten.

De gemaakte alliantie rust op het wereldwijd delen van platforms, componenten en modules en daarnaast het gezamenlijk inkopen van goederen en onderdelen bij toeleveranciers. PSA en GM blijven ieder afzonderlijk hun voertuigen verkopen en geven jaarlijks 125 miljard dollar aan onderdelen uit.

Als gevolg van de samenwerking kondigt PSA aan dat zij via aandelenuitgifte extra kapitaal van één miljard euro denkt op te halen en GM neemt een belang van zeven procent in PSA. Zij is daarmee de op één na grootste aandeelhouder van de Franse autofabrikant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 november 2025
Indoor navigatie voor Hyundai
19 november 2025
Schadegarant op de bres voor gebruikte delen
19 november 2025
Omzet Enterprise met miljard dollar gegroeid
19 november 2025
0W-16 motorolie Eurol voor Renault en Dacia
19 november 2025
Legaal upgraden naar led
19 november 2025
Equip Auto, een feest voor de profs
Meest bekeken berichten
Recente reacties