Er lijkt een ware run te zijn op tweedehands auto’s uit België en Duitsland. Bovag noteert voor het eerste kwartaal van dit jaar een toename van de import met 25 procent. In 2013 steeg de occasionimport al met 20 procent tot 100.000 auto’s.

De enorme toename is te danken aan het beperkte aanbod in Nederland en de veranderde fiscale maatregelen van het kabinet. Met name diesels van een paar jaar oud gaan grif over de toonbank. Bij de goedkopere modellen kan het voordeel oplopen tot een paar duizend euro’s. Voor de luxere versies is een voordeel van soms meer dan tienduizend euro’s op te tekenen.

Ook de kwakkelende verkoop van nieuwe auto’s van de afgelopen jaren zorgt ervoor dat het aanbod op de binnenlandse tweedehands markt blijft dalen en klanten naar het buitenland gaan.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • W, (Pim) van der Veer on Verdubbeling MG Brand Stores: “In de wereld van de MG Car Club wordt “Old Number One” uit 1923 van Morris dealer Cecil Kimber als…okt 2, 16:48
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50