Er lijkt een ware run te zijn op tweedehands auto’s uit België en Duitsland. Bovag noteert voor het eerste kwartaal van dit jaar een toename van de import met 25 procent. In 2013 steeg de occasionimport al met 20 procent tot 100.000 auto’s.

De enorme toename is te danken aan het beperkte aanbod in Nederland en de veranderde fiscale maatregelen van het kabinet. Met name diesels van een paar jaar oud gaan grif over de toonbank. Bij de goedkopere modellen kan het voordeel oplopen tot een paar duizend euro’s. Voor de luxere versies is een voordeel van soms meer dan tienduizend euro’s op te tekenen.

Ook de kwakkelende verkoop van nieuwe auto’s van de afgelopen jaren zorgt ervoor dat het aanbod op de binnenlandse tweedehands markt blijft dalen en klanten naar het buitenland gaan.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 september 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Boten zit de ellite op en veel zwartgeld dus die pakken ze niet, Zich zelf bijten doen ze niet.sep 5, 19:33
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Daar gaat het mis, voor de belasting is een camper juist een personen auto. Als ze gewoon zeggen een camper…sep 5, 19:31
  • Eric van Gurp on Helft lichte bedrijfswagens nu Euro 6: “Dan kunnen we binnenkort ook weer 130 op snelweg. De uitstoot is dan nu ook veel minder als 5 jaar…sep 2, 15:38