Schadegarant zal medio 2017 van start gaan met een nieuwe manier van werken. In het sturingsmodel wordt een eerste stap gezet naar opdrachtdifferentiatie, waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen cosmetische en complexe schade.

Stichting Schadegarant laat weten uitgebreid met marktpartijen te hebben gesproken en constateert dat een groeiend aantal bedrijven al onderscheid maakt tussen cosmetische en niet-cosmetische schade. Zo meldt Schadegarant aan haar aangesloten netwerk van herstellers.

Alle bedrijven die voor dit jaar bij Schadegarant zijn aangesloten, krijgen een nieuwe samenwerkingsovereenkomst aangeboden voor zes maanden (onder dezelfde voorwaarden als in 2016). Schadegarant wil als businesspartner met bedrijven samenwerken en op die manier nog betere resultaten behalen.

Omdat de doorlooptijd voor cosmetisch herstel aanzienlijk korter is, wordt het mogelijk om alternatieven voor vervangend vervoer (haal-brengdiensten, fietsen etc) te realiseren die goed passen binnen de behoeften van verzekerden. Schadegarant wil dit stimuleren door het op te nemen als onderdeel van de eXperate kwalificatie. Ook worden de mogelijkheden onderzocht om cosmetische schade via alternatieve (goedkopere) calculatiemiddelen te berekenen.

Schadegarant blijft met dealerbedrijven samenwerken. Ook kunnen herstelbedrijven die kiezen voor één specialisme, gaan samenwerken met een vaste uitbestedingspartner.

Nog meer weten over actuele verwikkelingen in de schadewereld? Schrijf je dan nu in voor het schade-event van Automotive Insiders.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 mei 2025
Occasionprijzen blijven licht stijgen
21 mei 2025
Apollo: Merk Vredestein blijft bestaan
21 mei 2025
Crisis is kans
20 mei 2025
Marc Oudshoorn directeur ASN Groep
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
Meest bekeken berichten
Recente reacties