Een goede aftersales is een belangrijke slagingsfactor voor elektrische voertuigen. Een consortium van specialisten, geleid door Bosch, heeft een eerste gestandaardiseerd diagnosesysteem ontwikkeld, waarmee in de toekomst makkelijk defecten in de elektrische aandrijflijn opgespoord kunnen worden.

Dit speciale project (Dina) is in 2012 van start gegaan en is onlangs afgerond. Doel van het project is standaarden voor diagnose apparatuur te ontwikkelen zodat fouten sneller kunnen worden gevonden en verholpen kunnen worden. Op deze manier kunnen problemen in elektrische voertuigen sneller en efficiënter worden opgelost. Doordat duidelijk kan worden gedetecteerd waar de foutmelding in het systeem zit, kan een plaatselijke reparatie of vervanging al genoeg zijn.

Het project heeft in ieder genoeg nieuwe inzichten en innovatie opgeleverd waar de auto-industrie verder mee aan de slag kan. Behalve Bosch, zijn ook onder meer Dekra en het Fraunhofer Instituut bij dit project betrokken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 augustus 2025
Mijlpaal: 10 miljoen auto’s in Nederlands wagenpark
18 augustus 2025
VZR hekelt bijtellingsplan voor werkgevers
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
Meest bekeken berichten
Recente reacties