Technologieconcern Bosch heeft het boekjaar 2022 afgesloten met een geconsolideerde omzet van 1,87 miljard euro in Nederland. Daarmee is de omzet met 15 procent toegenomen ten opzichte van het voorgaande jaar. Voor de groep kwam de omzet uit op 88,2 miljard euro, tegen 78,8 miljard in 2021, wat een toename betekent van 12 procent.

“De omzetstijging in 2022 is te danken aan sterke prestaties in alle divisies. Om het toekomstige langetermijnpotentieel aan te boren blijft Bosch de lokale expertise in Nederland verder ontwikkelen, met name in strategische groeigebieden zoals waterstof en warmtepompen”, zegt Patrick Incoletti, directeur van Robert Bosch Benelux. Op 31 december 2022 werkten ruim drieduizend medewerkers bij Bosch in Nederland.

Automotive

Binnen de bedrijfssector Mobility Solutions wil de productiefaciliteit van Bosch Transmission Technology in Tilburg zich richten op de ontwikkeling en massaproductie van dunne metalen componenten voor elektromotoren, waterstof- en brandstofceltechnologieën. Daarnaast is het R&D-centrum op deze locatie van strategisch belang, niet alleen binnen de mobiliteitssector van Bosch, maar inmiddels ook in de energiesector.

De divisie Automotive Aftermarket blijft zich richten op nieuwe tools, equipment en trainingen om onafhankelijke autobedrijven voor te bereiden op het EV-tijdperk. Zo biedt Bosch Car Service nu ook een autoverzekering voor bestuurders van een volledig elektrische auto aan, terwijl ook een EV-accugarantie mogelijk is. In 2023 bestaat het moduleconcept Bosch Workshop Partner vijf jaar. Het concept wil de komende jaren groeien naar zeshonderd leden in de Benelux en zal ook in vijf andere regio’s in Europa worden uitgerold.

Verwachtingen

Als gevolg van de wereldwijd aanhoudende economische uitdagingen handhaaft Bosch in Nederland voor het lopende boekjaar een gematigde prognose. “Hoewel we vanwege de huidige situatie ook in Nederland een uitdagend jaar verwachten, blijven we ons inzetten voor de lokale markt en zijn langetermijnpotentieel,” aldus Incoletti.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 september 2023
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50
  • W, (Pim) van der Veer on Bandenvervangingsmarkt blijft afnemen: “Misschien ligt dat aan de lagere snelheden van auto’s, zowel door snelheidsbeperkingen als files. Als genoemd zullen de hogere kosten…aug 14, 17:00