Door een storing bij de telefonieprovider van ANWB is onder meer de Wegenwacht sinds vanochtend minder goed bereikbaar.

De ANWB raadt via Twitter zijn leden aan bij pech gebruik te maken van de Wegenwacht-app. Voor vragen aan het Leden Service Center kan contact opgenomen worden via de website.

Tele2

Het gaat om een landelijke storing bij telefonieaanbieder Tele2. Die meldt op zijn website dat het een storing betreft “die betrekking heeft op de (vaste) telefoniediensten van Tele2”. UPDATE 14:30 uur: Om 14:20 uur meldde Tele2 via Twitter dat het probleem verholpen leek te zijn. Daarmee was ook de Wegenwacht weer telefonisch bereikbaar. Meteen maar gebeld met woordvoerder Ad Vonk. Volgens hem viel de overlast voor de leden en gebruikers van de Wegenwacht mee. “Gelukkig is het vrijdag, dan is het nooit zo druk op de weg. Het probleem lag niet bij ons, maar het trof wel onze leden, dus we moesten iets doen. Dat hebben we ook gedaan. We hebben onze leden gewezen op het gebruik van de Wegenwacht-app. Die heeft bovendien als voordeel dat hij exact de locatie weergeeft. Mensen weten toch vaak niet waar ze precies gestrand zijn. Ook hebben we extra voertuigen de weg op gestuurd om te patrouilleren. En we hebben contact gezocht met Rijkswaterstaat en gevraagd of hun weginspecteurs konden assisteren. Ook via social media waren we bereikbaar, maar ik heb begrepen dat daar heel weinig gebruik van gemaakt is.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
27 juni 2025
Van Ekris opnieuw beste Toyota-dealer
27 juni 2025
Fuchs breidt uit met wielservicematerialen
27 juni 2025
De toekomst van het onafhankelijke bandenbedrijf
26 juni 2025
Bosch investeert fors in AI als groeimotor
26 juni 2025
Tesla zonder autopilot: non-conformiteit?
Meest bekeken berichten
Recente reacties