Aumacon en Autobiz hebben de Nederlandse Occasion Top 500 gelanceerd. Daaruit blijkt dat Vaartland de grootste adverteerder is van gebruikte auto’s op het internet. De totale internetvoorraad bedraagt 482.475 occasions.

Uit de meting in oktober blijkt dat autobedrijf Vaartland precies 1.708 verschillende occasions op één of meerdere portalen adverteerde. De drie belangrijkste merken die Vaartland te bieden had waren Ford (169 stuks), Volkswagen (167) en Peugeot (158). Deze cijfers zijn uiteraard ontdubbeld, waardoor de nettosituatie in beeld gebracht wordt.

Gemiddeld was de verkoopvraagprijs bij Vaartland 10.850 euro per auto. Hiermee zit de aanbieder iets boven de gemiddelde vraagprijs voor exact dezelfde type auto’s, deze lag op dat moment op 10.200 euro.

Autobiz berekent steeds voor iedere geadverteerde auto het bijbehorende gemiddelde op basis van overeenkomst in modeltype, ouderdom en kilometrage. Ondanks dit prijsverschil wist Vaartland een over-all omloopsnelheid van 6,3 te noteren, terwijl het gemiddelde autobedrijf niet verder kwam dan 4,6.

De Occasion Top 500 bevat verder ook contact-, adres- en KvK-gegevens van de 500 topadverteerders.

Bekijk hier de dertig grootste adverteerders van occasions op internet >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 juni 2025
Ecobat verkoopt batterijdistributie aan investeerder
5 juni 2025
Van den Udenhout verwerft belang in PGZ
5 juni 2025
Automotive Awards voor Martin Jutstra en CarQall
5 juni 2025
ABS Den Elzen in Capelle geopend
5 juni 2025
Een droom van een carwash
4 juni 2025
In memoriam: Luc Baetens (CarGarantie)
Meest bekeken berichten
Recente reacties