Tijdens het Nationaal Schadecongres profileerde Würth Nederland zich samen met ABZ in een sterke samenwerking. Twee partijen samen met ieder een eigen specialisme: Würth met alle kennis en kunde op het gebied van diagnose en ABZ met procesoplossingen voor schadeherstel.
Würth en ABZ bleken tezamen de juiste aanvulling te zijn op het Nationaal Schadecongres, waar vraagstukken werden besproken. Welke keuzes heb je in een dalende schadesector? De toename van het gebruik van veiligheidsvoorzieningen op auto’s maken reparaties steeds complexer. Hoe reageren opdrachtgevers als verzekeraars en leasemaatschappijen daarop en wat betekent het voor de aansprakelijkheid? Welke veranderingen moeten er plaatsvinden om een bedrijf rendabel te krijgen en ook te behouden?
“Ondernemers hebben dagelijks te maken met het rendement van hun bedrijf”, aldus Jean-Paul Segers, branchemanager Automotive Würth Nederland.”Rendementsverbetering is een actueel thema binnen bedrijven en vraagt om een andere bedrijfsstrategie maar mét behoud van de eigen identiteit. Würth pakt dan ook het thema rendementsverbetering aan.”
Baanbrekend
Baanbrekend in de schadeherstelwereld is de vehicle safety check, ‘VSC’. De elektronische rapportage vindt zowel plaats bij inname als bij aflevering van het voertuig. De diagnoseresultaten worden opgeslagen in het centrale schadedossier, waarin ook de Audatex calculatie is terug te vinden. In samenwerking met ABZ ontstaat dan ook een compleet geïntegreerde oplossing. Hierdoor wordt het uitvoeren van een diagnostische check bij inname en uitgifte nog eenvoudiger. Daarbij weet men ook zeker dat alle documentatie beschikbaar is in het schadedossier voor bijvoorbeeld eventuele audits, aansprakelijkheid.
De verbetering van het rendement is ook te halen uit de verkorting van de doorlooptijd. Met de applicatie is men voor het stellen van een diagnose niet meer afhankelijk van de planning bij de dealer. De doorlooptijd wordt hiermee verkort.