De Bosch Groep en de Volkswagen Groep hebben een akkoord gesloten om gezamenlijk geïntegreerde batterijproductiesystemen te leveren aan batterijproducenten. De beide bedrijven willen daarmee de leiding nemen in batterijtechnologie op industriële schaal en bedrijven in staat stellen duurzaam batterijen te produceren, in overeenstemming met de doelstelling van CO2-neutrale mobiliteit. Een gezamenlijk nieuw bedrijf zou nog dit jaar moeten worden opgericht.

Bosch en Volkswagen willen het hele scala aan processen en componenten leveren die nodig zijn voor de grootschalige productie van batterijcellen en -systemen. In de hele sector is de vraag enorm: alleen al in Europa zijn verschillende bedrijven van plan om tegen 2030 celfabrieken te bouwen met een totale jaarlijkse capaciteit van ongeveer 700 gigawattuur. De Volkswagen Groep is van plan om alleen al in Europa tegen 2030 zes celfabrieken te bouwen.

Ervaring

Namens Bosch zegt directeur Rolf Najork: “Samen met Volkswagen zoeken we een weg om productieprocessen voor batterijcellen te industrialiseren met gestandaardiseerde apparatuur. Hiervoor hebben we de beste voorwaarden: Bosch is niet alleen ’s werelds grootste toeleverancier, maar ook een van de toonaangevende leveranciers van fabrieksuitrusting. We begrijpen hoe batterijtechnologie werkt en weten hoe we deze moeten produceren. Met meer dan 135 jaar auto-ervaring en onze bewezen expertise op het gebied van industrialisatie willen we inspelen op de groeiende vraag naar batterijen. De Europese industrie heeft het potentieel om een ​​technologische motor te worden voor de ecologische transformatie van de economie.”

Europees

Namens Volkswagen merkt Thomas Schmall op: “Europa heeft de unieke kans om in de komende jaren een wereldwijde batterijkrachtpatser te worden. Er is een sterke en groeiende vraag naar alle aspecten van batterijproductie, inclusief de uitrusting van nieuwe gigafabrieken. Volkswagen en Bosch zullen de mogelijkheden onderzoeken om deze nieuwe miljardenindustrie in Europa te ontwikkelen en vorm te geven. Onze beslissing om actief deel te nemen aan de verticale integratie van de waardeketen voor het maken van batterijen zal aanzienlijke nieuwe winstkansen creëren. Het opzetten van een volledig gelokaliseerde Europese toeleveringsketen voor e-mobility made in Europe markeert zeker een zeldzame kans in de bedrijfsgeschiedenis.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties