Moobi heeft zijn eerste onderhoudscentrum voor elektrische auto’s geopend, bij James Autoservice Jan Pels in Woerden.

Moobi, een merk van LKQ Belgium, is een concept speciaal voor onderhoud en service aan elektrische en hybride voertuigen. Moobi maakt daartoe rechtstreeks met autofabrikanten afspraken over toegang tot daarvoor benodigde voerrtuigdata. De overeenkomst tussen Moobi en James Autoservice dateert van begin dit jaar. Toen werd tijdens de Autoprof-vakbeurs in Gorinchem de overeenkomst met James Autoservice getekend. Die bestaat hierin dat nog dit jaar alle 72 James-vestigingen zullen worden aangepast tot Moobi Center. Op termijn wil James doorgroeien naar honderd vestigingen.

Moobi Center

Een Moobi Center is gemakkelijk te herkennen aan twee oranje gekleurde parkeervlakken, gereserveerd voor het laden van een elektrische of plug-in hybride auto. Daarnaast is in het bedrijf een touchscreen showwand te vinden met informatie over elektrisch rijden en laden. Behalve voor onderhoud en reparatie kan de rijder van een elektrische auto bij het bedrijf terecht voor vragen over of aanschaf van diensten en producten die met elektrisch vervoer te maken hebben, zoals de huur of aanschaf van een eigen laadpunt. Op de foto van links naar rechts Ronald Jochems, relatiemanager bij James Autoservice Nederland, Roel Keunen, salesmanager Moobi, en Jan Pels.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
13 oktober 2025
RDW vernieuwt erkenningenstelsel
13 oktober 2025
Vos Autotechniek wint vijfde ACtronics Service Point Award
13 oktober 2025
‘Stem verkeersboete af op ernst overtreding’
13 oktober 2025
Concurrentiebeding: bescherming of blok aan het been?
10 oktober 2025
Dodge-specialist viert veertigjarig bestaan
10 oktober 2025
Fastned opent eerste stations in Spanje
Meest bekeken berichten
Recente reacties