Het dataplatform Caruso heeft er met Porsche een belangrijke partner bijgekregen. De autofabrikant stelt zijn voertuigdata ter beschikking aan het dataplatform om daarmee de berijder nieuwe digitale diensten te kunnen aanbieden via zijn Porsche Connect Partner Services.

Dat schrijft het Duitse aftermarket-tijdschrift AMZ op zijn website. Uiteraard is de raamovereenkomst waarin een en ander is vastgelegd in overeenstemming met de Europese wet op de persoonsgegevensbescherming, zo haast Caruso zich daarbij te vermelden. De mogelijkheden die Porsche Connect Partner Services bieden zullen in eerste instantie beschikbaar komen op de nieuwe Taycan, Cayenne en 911. Andere modellen zullen later volgen.

Digitale diensten

Met de aansluiting op het platform is het voor derde partijen mogelijk om voor Porsche nieuwe digitale diensten aan te bieden, gebaseerd op voertuigdata. Te denken valt aan verzekeringen gebaseerd op het daadwerkelijke autogebruik en slimme parkeeroplossingen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 oktober 2025
RDW vernieuwt erkenningenstelsel
13 oktober 2025
Vos Autotechniek wint vijfde ACtronics Service Point Award
13 oktober 2025
‘Stem verkeersboete af op ernst overtreding’
13 oktober 2025
Concurrentiebeding: bescherming of blok aan het been?
10 oktober 2025
Dodge-specialist viert veertigjarig bestaan
10 oktober 2025
Fastned opent eerste stations in Spanje
Meest bekeken berichten
Recente reacties