De aanbieders van laadoplossingen voor elektrisch rijden EVBox en has·to·be gaan samenwerken. Beide bedrijven geven elkaar toegang tot hun laadnetwerken, die verspreid zijn door heel Europa.

Beide aanbieders van laadpaalinfrastructuur maken gebruik van het Open Charge Point Interface (OCPI) protocol, waardoor beide netwerken voor de gebruikers van eenieder toegankelijk zijn.

Emissievrije toekomst

Business developer Cecile Post van EVBox: “Wij zijn met EVBox op een missie naar een emissievrije toekomst en we zijn continu bezig om nieuwe partners aan te sluiten om ons te vergezellen op deze reis. We zijn heel blij aan te kunnen kondigen dat we met has·to·be een partner hebben gevonden waardoor elektrische bestuurders met een EVBox-laadpas toegang hebben tot 8000 laadpunten in 19 verschillende Europese landen binnen het netwerk van has·to·be. Ook zullen de MSP-klanten van has·to·be gebruik kunnen maken van meer dan 20,000 EVBox-laadpunten in Europa. Op deze manier hopen we duurzame mobiliteit weer een stap verder te brengen en mensen te stimuleren om elektrisch te gaan rijden.”

Publiek

Namens has·to·be zegt Lukas Bauer: “Als een van de initiatiefnemers binnen duurzame mobiliteit, heeft EVBox een flinke bijdrage geleverd aan de totstandkoming van het laadnetwerk in Europa. De samenwerking met EVBox zorgt voor toegang tot aanzienlijk meer publieke laadpunten voor de MSP-klanten van has·to·be. We zijn verheugd om samen met EVBox een voorbeeld te zijn als een samenwerking tussen twee providers die in het belang van elektrische bestuurders werkt.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties