WirelessCar, een joint venture van Volkswagen en Volvo, laat weten dat het wereldwijd, verspreid over meer dan honderd landen, al meer dan tien miljoen auto’s met elkaar verbindt.

Opgericht in 1999 leverde WirelessCar in 2000 e-call aan zijn eerste klant, Volvo. Inmiddels levert het bedrijf digitale diensten aan veel grote autofabrikanten, waaronder Volkswagen, Volvo, Mercedes-Benz en Jaguar Land Rover. “WirelessCar is er om het verschil te maken”, zegt ceo Niklas Florén. “Met tien miljoen veiligere, slimmere en duurzamere connected auto’s laten we zien dat we zowel voor onze klanten als voor onszelf vandaag al het verschil maken en klaar zijn voor wat komt.”

Collectieve kennis

Vice-president Greg Geiselhart: “Tien miljoen connected voertuigen bereiken is gen kleine prestatie. Gedurende de jaren hebben we technische en commerciële uitdagingen overwonnen, grote en kleine, teneinde robuuste en uiterst betrouwbare diensten te leveren aan onze klanten. Natuurlijk zouden we niet zijn waar we vandaag staan zonder de collectieve kennis van de tien miljoen auto’s die we op de weg hebben!”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties