WirelessCar, een joint venture van Volkswagen en Volvo, laat weten dat het wereldwijd, verspreid over meer dan honderd landen, al meer dan tien miljoen auto’s met elkaar verbindt.

Opgericht in 1999 leverde WirelessCar in 2000 e-call aan zijn eerste klant, Volvo. Inmiddels levert het bedrijf digitale diensten aan veel grote autofabrikanten, waaronder Volkswagen, Volvo, Mercedes-Benz en Jaguar Land Rover. “WirelessCar is er om het verschil te maken”, zegt ceo Niklas Florén. “Met tien miljoen veiligere, slimmere en duurzamere connected auto’s laten we zien dat we zowel voor onze klanten als voor onszelf vandaag al het verschil maken en klaar zijn voor wat komt.”

Collectieve kennis

Vice-president Greg Geiselhart: “Tien miljoen connected voertuigen bereiken is gen kleine prestatie. Gedurende de jaren hebben we technische en commerciële uitdagingen overwonnen, grote en kleine, teneinde robuuste en uiterst betrouwbare diensten te leveren aan onze klanten. Natuurlijk zouden we niet zijn waar we vandaag staan zonder de collectieve kennis van de tien miljoen auto’s die we op de weg hebben!”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties