Bij de online portal Autoscout24 verloopt in Nederland inmiddels tachtig procent van het online verkeer via mobiele toepassing: 45 procent via de app, 35 procent via de mobiele website. De resterende twintig procent komt op het conto van de desktop.

Nog meer cijfers: de app van de portal is tot nu toe ruim 2.2 miljoen keer gedownload in Nederland en meer dan twintig miljoen keer in Europa. De afgelopen jaren is in ons land het mobiele verkeer op Autoscout24 sterk gegroeid. Kwam in 2015 ruim de helft van de website- en appbezoekers via mobiel (58 procent), in 2016 was dat 75 procent. De meest actuele stand is 78 procent. Jurgen Vugts, Managing Director: “Nu consumenten vrijwel overal internet tot hun beschikking hebben, wachten ze niet meer tot ze thuis achter hun computer zitten om een nieuwe auto te zoeken.”

Zondag

Ruim de helft van de online aangeboden occasions wordt geplaatst via mobiel (app en website), 44 procent via een desktop. Waar autoverkopers voorheen een fotocamera gebruikten en de beelden  vervolgens op hun computer uploadden, is nu de smartphone het hulpmiddel. De vrije tijd in het weekeinde (auto wassen en fotograferen) zorgt dat zondag de populairste dag van de week is om een occasion te koop te zetten. Bij Autoscout24.nl gaat gemiddeld 1 op de 5 van de aangeboden personenwagens online op de slotdag van de week.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties