Bij de online portal Autoscout24 verloopt in Nederland inmiddels tachtig procent van het online verkeer via mobiele toepassing: 45 procent via de app, 35 procent via de mobiele website. De resterende twintig procent komt op het conto van de desktop.

Nog meer cijfers: de app van de portal is tot nu toe ruim 2.2 miljoen keer gedownload in Nederland en meer dan twintig miljoen keer in Europa. De afgelopen jaren is in ons land het mobiele verkeer op Autoscout24 sterk gegroeid. Kwam in 2015 ruim de helft van de website- en appbezoekers via mobiel (58 procent), in 2016 was dat 75 procent. De meest actuele stand is 78 procent. Jurgen Vugts, Managing Director: “Nu consumenten vrijwel overal internet tot hun beschikking hebben, wachten ze niet meer tot ze thuis achter hun computer zitten om een nieuwe auto te zoeken.”

Zondag

Ruim de helft van de online aangeboden occasions wordt geplaatst via mobiel (app en website), 44 procent via een desktop. Waar autoverkopers voorheen een fotocamera gebruikten en de beelden  vervolgens op hun computer uploadden, is nu de smartphone het hulpmiddel. De vrije tijd in het weekeinde (auto wassen en fotograferen) zorgt dat zondag de populairste dag van de week is om een occasion te koop te zetten. Bij Autoscout24.nl gaat gemiddeld 1 op de 5 van de aangeboden personenwagens online op de slotdag van de week.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
28 november 2025
Athlon wint Innovatie Award met Flex+
28 november 2025
Fan van Citroën
27 november 2025
Nieuwe cao banden- en wielenbranche
27 november 2025
Ayvens: kabinetsbeleid remt EV-transitie
Meest bekeken berichten
Recente reacties