Daan van Leeuwen is met ingang van 1 februari 2018 de nieuwe directeur van Finnik, het online platform dat onder meer voorziet in autorapporten. Bij deze VWE-dochter wordt Van Leeuwen verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering.

Hij volgt Thomas Edens op, die sinds 1 december directeur is van het nieuwe autobedrijf Tincan, dat ‘gaat opereren op het snijvlak van data, online en autoverkoop’. Edens kreeg begin 2015 bij VWE Automotive als taak de kenteken-app Finnik voor de consumentenmarkt tot een succes te maken. Inmiddels scoort het platform volgens VWE gemiddeld 35 miljoen spots per jaar. Om Finnik na Edens’ vertrek verder uit te bouwen, is Daan van Leeuwen aangesteld. Hij omschrijft Finnik als een product “met een bewezen vraag vanuit de markt, waar tegelijkertijd nog vele mogelijkheden zijn om verder te ontwikkelen.”

Online expertise

Van Leeuwen werkte eerder voor Spil Games en Sony Interactive Entertainment Benelux. VWE-directeur Piet Renses is “verheugd dat we zo snel een goede opvolger hebben kunnen vinden voor deze belangrijke functie. We kunnen zijn online expertise goed gebruiken bij het doorontwikkelen en vermarkten van onze Finnik-kentekenapp.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
2 september 2025
Uitstoot nu al onder doelstelling 2030
2 september 2025
KwikFit verzorgt e-bike service Decathlon
2 september 2025
Ode aan onze helden – ervaren, veerkrachtig en klaar voor de toekomst
1 september 2025
Nieuw bij Hella: kits met blokken en schijven
1 september 2025
UFI levert transmissiefilters Hyundai en Kia
Meest bekeken berichten
Recente reacties