Leverancier van carwashapparatuur Washtec presenteert een aantal nieuwe oplossingen die autowassen duurzamer, winstgevender en aantrekkelijker moet maken. Salesmanager Marco Binnekamp voorziet ze van toelichting

De nieuwe oplossingen die Washtec aanbiedt, komen voort uit een vernieuwing van het productportfolio en zijn alleen beschikbaar in combinatie met de SmartCare roll-over. Marco Binnekamp: “Dat is de nieuwe premium machine, waarvan we inmiddels ook al de SmartCare Connect hebben geïntroduceerd, die kort gezegd helemaal klaar is voor de toekomst. Dat houdt in dat je er verschillende digitale oplossingen aan kunt koppelen, die geleidelijk aan dit jaar door heel Europa worden uitgerold. De SoftCare-range is sinds begin mei grotendeels gestopt. Voor met name het autobedrijf is er nog wel de SoftCare SE, een vrij nieuwe machine als opvolger van de EasyWash, maar die is niet geschikt voor die digitale oplossingen die wel voor de SmartCare beschikbaar zijn. Heb je een machine die zowel voor intern gebruik als voor commercieel gebruik wordt ingezet, dan is de SmartCare de ideale machine. Heb je een machine die alleen voor intern gebruik bedoeld is, dan heb je voldoende aan de SoftCare SE. ”

De SmartCare Connect is een rollover die de ondernemer zelf eenvoudig kan aanpassen. “Dat is letterlijk binnen een paar tellen gebeurd. Je kunt bijvoorbeeld een nieuw wasprogramma creëren. Of als het heel druk is, kun je de stappen sneller laten verlopen. Dat kan de ondernemer direct op de terminal, of via een laptop aanpassen. Vroeger moest daar een monteur bij komen, dat is nu niet meer nodig.”

De nieuwe digitale oplossingen van Washtec zijn alleen beschikbaar in combinatie met de SmartCare rollover.

Technische ondersteuning

Met de nieuwe oplossing CarWash Assist biedt Washtec een aanvullende technische ondersteuning. “Stel dat een consument op de noodknop drukt. Heel lang was het dan zo dat de procedure niet voldeed aan de machinerichtlijn. Zonder direct toezicht een machine verrijden was bijvoorbeeld niet toegestaan. Daar is nu een oplossing voor gevonden in de vorm van de CarWash Assist. Onder bepaalde voorwaarden is het dan toch mogelijk om de machine te verrijden, bijvoorbeeld na telefonisch contact en een cameraverbinding. Dan kan op afstand de machine worden gereset, dan wel verreden. Zeker voor onbemande locaties, of locaties die buiten openingstijden in bedrijf zijn. Die service zijn we nu aan het optuigen en verwachten dat in de loop van het jaar klaar te hebben.”

App

Ook nieuw is de app, EasyCarWash PRO. “We zijn al heel erg gewend aan diensten in abonnementsvorm. We verwachten dat dat ook bij carwash een hoge vlucht gaat nemen. In bepaalde landen, waaronder Noorwegen, is dat al het geval. Je kunt dan voor een vast bedrag per maand, middels kentekenherkenning, je auto wassen. Dat levert voor sommigen misschien een financieel voordeel op, maar het is vooral heel handig, heel gemakkelijk. Je hoeft namelijk je auto niet meer uit om aan de balie een ticket te kopen. De app biedt ook de mogelijkheid van een enkele wasbeurt. Die kun je dan via de app ook betalen, dus ook daarvoor hoef je de auto niet uit. Daarnaast is het natuurlijk ook een prima manier om klanten aan je carwash te binden, zeker als je meerdere vestigingen hebt en je klanten ook op andere plekken kunnen wassen. Mensen met een abonnement zullen bovendien eerder een rustig moment kiezen om hun auto te wassen. Voor de ondernemer betekent dat een betere spreiding van het gebruik van de machine.”

De laatste nieuwe oplossing die Washtec biedt, heet WashNow en zorgt voor de aanwezigheid van de carwash op verschillende verkoopkanalen van andere partijen. “Dit is nog niet in Nederland beschikbaar, maar we zijn daarover al wel in gesprek met verschillende auto-importeurs. De auto herkent dan de carwash-gelegenheden die in de buurt aanwezig zijn en kan je daar, automatisch, via de navigatie naartoe leiden. De techniek is er klaar voor. De komende jaren zal die oplossing in steeds meer auto’s beschikbaar worden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 juni 2025
STRENED-voorzitter Norbert van den Eijnden legt functie per direct neer
24 juni 2025
De digitale carwash
23 juni 2025
BOVAG-autowasbedrijven in actie voor Prinses Máxima Centrum
23 juni 2025
Bosch remanufacturing: beter dan het origineel
20 juni 2025
ICDP: Autokoper verandert niet radicaal
20 juni 2025
VER: Helft laadfacturen klopt niet
Meest bekeken berichten
Recente reacties