Met een groei van 4,3 procent jaar-op-jaar is juli een goede maand gebleken voor de occasionverkopen B2C. De groei valt echter in het niet bij de groei die de verkoop tussen consumenten onderling realiseerde: 11,6 procent.

Op merkniveau steekt Volkswagen in aantallen nog altijd met kop en schouders uit boven de rest. Afgelopen maand verkochten autobedrijven 14.637 occasions aan consumenten, een plusje van een ruime procent. Peugeot en Toyota zijn goed voor respectievelijk 8511 en 8383 stuks. Dat laatste cijfer betekent voor Toyota wel een groei van 10,8 procent terwijl Peugeot jaar-op-jaar met 2,1 procent groeide. Van de volumemerken noteerde Volvo met 12,1 procent de grootste stijging, goed voor een totaal van 5870 B2C-transacties in juli.

Hoewel er maandelijks wel degelijk verschillen optreden, is de bandbreedte afgelopen anderhalf jaar vrij smal en de trend beweegt op een horizontaal niveau. Van een trendbreuk is volgens onderstaande grafiek nog geen sprake.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
Stop&Go vernieuwt marterafweer
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
Meest bekeken berichten
Recente reacties