Sjoerd Knipping, die begin 2021 toetrad tot het team van Kia Europe, is gepromoveerd tot vicevoorzitter van de nieuwe divisie marketing en product. Deze divisie heeft als doel de strategische langetermijnplannen van Kia op het gebied van duurzame, elektrische mobiliteit te realiseren.

Knipping werkt inmiddels tien jaar bij Kia. Sinds januari 2021 is hij als directeur product en planning bij Kia Europe medeverantwoordelijk voor het uitzetten van de productstrategie van Kia in Europa. Bij Kia Nederland heeft hij verschillende marketing- en salesfuncties bekleed, waaronder die van commercieel directeur.

Volledig elektrisch

Knipping gaat in zijn nieuwe functie het marketing- en productteam leiden en gaat zich richten op de afstemming tussen de marketingstrategie en de line-up van elektrische modellen. De eerste volledig elektrische Kia, de EV6, bereidt voor Kia de weg naar louter volledig elektrische auto’s in Europa tegen 2035.

Sjoerd Knipping over zijn promotie: “Ik ben verheugd dat ik deze prachtige kans heb gekregen om de toekomst van het merk Kia de komende jaren helpen vorm te geven. Kia loopt voorop in de verschuiving naar e-mobiliteit. We willen het recente momentum voortzetten met veel nieuwe producten en ons ontwikkelen tot leider in duurzame mobiliteitsoplossingen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
27 juni 2025
De toekomst van het onafhankelijke bandenbedrijf
26 juni 2025
Bosch investeert fors in AI als groeimotor
26 juni 2025
Tesla zonder autopilot: non-conformiteit?
25 juni 2025
Al 60 leden voor vernieuwd Autoservice Totaal
25 juni 2025
‘Joan’ nieuwe thuisbasis Ayvens Nederland
25 juni 2025
‘KI ontketent revolutie in diagnostiek en onderdelenlogistiek’
Meest bekeken berichten
Recente reacties