Kia Nederland opent een nieuw platform voor het online kopen van een nieuwe auto, waarbij offline aspecten als het maken van een proefrit, het bespreken van de inruilwaarde en persoonlijk advies van de dealer zijn inbegrepen.

Kia belooft dat het nieuwe e-commerceplatform alle aspecten integreert die komen kijken bij het kopen van een nieuwe auto. Het begint met het online configureren van de nieuwe auto. Daarnaast is het mogelijk binnen dezelfde omgeving (privé)leasecalculaties te maken en een inruilwaarde op te vragen. Een voorraadcheck laat weten of de gekozen auto wellicht sneller geleverd kan worden. Naar wens kan de auto thuis of bij de dealer afgeleverd worden.

Omnichannel

Voor wie toch het contact met de dealer mist, is het mogelijk om vanuit het nieuwe platform samen met de verkoper in de showroom een thuis geconfigureerde auto verder samen te stellen. Bauke van Moorsel van Kia Nederland over het nieuwe platform. “Met onze innovatieve en omnichannel aanpak combineren we het gemak van online oriëntatie en kopen naadloos met belangrijke offline elementen die komen kijken bij de aanschaf van een nieuwe Kia. De dealerbedrijven zijn en blijven een belangrijk onderdeel in de strategie van Kia. Om die reden zijn ze ook actief betrokken geweest bij het realiseren van dit innovatieve platform. Ons nieuwe e-commerceplatform is de perfecte basis voor de toekomst. We hebben meerdere pilots gedraaid en de resultaten zijn veelbelovend.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties