Stellantis gaat het luxemerk Lancia opnieuw introduceren op de Europese automarkt. In 2024, 2026 en in 2028 komen drie nieuwe, elektrische modellen op de markt waarmee Stellantis de helft van de Europese markt wil afdekken.

“Wij zijn het elegante Italiaanse merk en dit is onze Renaissance”, zegt Lancia-ceo Luca Napolitano. “Innovatie en tijdloos design zijn altijd onze kernwaarden geweest.  Omdat we met grote ambitie naar de toekomst kijken, voegen we hier duurzaamheid, klantgerichtheid en verantwoordelijkheid aan toe.”

Als eerste brengt Lancia in 2024 de neiuwe Lancia Ypsilon op de markt, een auto uit het B-segment met een 100 procent elektrische aandrijving. In 2026 volgt het 4,6 meter lange, nieuwe vlaggenschip voor het grootste segment en in 2028 brengt Lancia de nieuwe Delta op de markt.

Brandmanager

Lancia benoemt voor de herintroductie vijf brandmanager voor verschillende landen. Patrick Zegwaard wordt de brandmanager voor Nederland. Zegwaard werd een jaar geleden opgenomen in het managementteam van Stellantis Nederland en was vanaf toen verantwoordelijk voor Jeep en Alfa Romeo.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 juli 2025
Automotive Academy wordt LKQ Academy
1 juli 2025
Pilot met virtuele rijlessen
1 juli 2025
Horsmans servicedealer Subaru in Limburg
1 juli 2025
CarProf brengt jubileumeditie uit van doeboek
1 juli 2025
Banden als betrouwbare basis
1 juli 2025
Songfestival als ware passie
Meest bekeken berichten
Recente reacties