Lynk & Co meldt komend jaar te focussen op het retailnetwerk als kernactiviteit. In het kader van deze koers zal Lynk & Co het abonnementsmodel geleidelijk afbouwen. Huidige abonnees zullen worden gevraagd hun auto in te leveren.

Het jaar 2025 noemt Lynk & Co ‘succesvol’. Waar het merk in 2024 de eerste stappen zette in retail, is het inmiddels uitgegroeid van 11 clubs naar meer dan 125 verkooppunten in Europa. Van deze verkooppunten zijn er 80 retailers die actief auto’s verkopen, aangevuld met 35 extra locaties in importeursmarkten. Deze uitbreiding biedt klanten ook toegang tot meer dan 350 erkende werkplaatsen in heel Europa, waardoor service en onderhoud eenvoudiger dan ooit worden.

Retailpartners

Om het merk te onderscheiden, heeft Lynk & Co een eigen Corporate Identity (CI)-concept geïntroduceerd in zijn retailruimtes. Dit concept zorgt voor een merkbeleving die past bij de moderne identiteit van Lynk & Co, waarbij gemeenschap centraal staat. Afhankelijk van de markt variëren de retailruimtes van 200 tot 550 m² en zijn ze uitgerust met herkenbare Lynk & Co-gevels, logo’s en interieurs. Dankzij de positieve reacties van partners verwacht Lynk & Co tegen het einde van 2025 meer dan 150 retailpartners te kunnen bevestigen.

“Onze retailexpansie maakt Lynk & Co zichtbaarder en toegankelijker dan ooit”, aldus Nicolas López Appelgren, CEO van Lynk & Co International. “Door deze ontwikkeling profiteren klanten, retailers én het merk: ons bereik groeit, de partnerschappen worden hechter en ons bedrijfsmodel wordt sterker.”

Eigenaren die auto delen

Lynk & Co blijft werken aan de doorontwikkeling van zijn carsharing-technologie. Het systeem is volledig geïntegreerd in zowel de auto als de Lynk & Co-app, waardoor elke auto eenvoudig te delen, te gebruiken en te beheren is. Deze aanpak maakt mobiliteit toegankelijker en duurzamer, en laat zien hoe Lynk & Co inzet op digitale connectiviteit en gebruiksvriendelijke oplossingen.

Sinds de lancering van de autodeeltechnologie in 2021 zijn er meer dan 30.000 boekingen voltooid. Dit heeft geleid tot een terugbetaling van meer dan 1,7 miljoen euro aan eigenaren, een resultaat dat laat zien hoe het delen van een auto in de praktijk werkt en welke waarde het voor leden kan hebben.

Daarnaast blijft Lynk & Co zich uitbreiden in Europa en betrad het merk in 2025 drie nieuwe markten: Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië. Hiermee versterkt het merk zijn positie in Centraal-Europa, waarbij Zwitserland bijzonder veel potentieel biedt voor premium en elektrische voertuigen. Dankzij het retailnetwerk van Volvo Cars (zustermerk binnen Geely, red.) en een ‘wholesale-first’-strategie zorgen deze nieuwe markten voor snelle groei, schaalvergroting en een consistente merkbeleving in alle verkooppunten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
28 november 2025
Athlon wint Innovatie Award met Flex+
28 november 2025
Fan van Citroën
27 november 2025
Nieuwe cao banden- en wielenbranche
27 november 2025
Ayvens: kabinetsbeleid remt EV-transitie
Meest bekeken berichten
Recente reacties