In het Verenigd Koninkrijk begint volgens Michelin circa zeventig procent van de bandenkopers zijn zoektocht online. De vervolgstap echter – daadwerkelijk op het web aanschaffen – zet deze groep een stuk minder vaak. Hoe deze virtuele (groei)markt te ontginnen, is dan ook een belangrijk vraagstuk binnen de hedendaagse bandenretail.

De scheiding tussen online kijken maar offline kopen was een van de topics op de jaarlijkse bijeenkomst van Michelin voor dealers van zijn Auto Professional-netwerk in het Verenigd Koninkrijk. Zo’n 35 zakelijke VIP-relaties waren deze week aanwezig om zich te verdiepen in e-commerce en andere topics binnen de veranderende bandenbranche.

Online zoeken naar autobanden gebeurt nog niet zo heel lang op grote schaal. Er blijft volgens Michelin aarzeling bij potentiële kopers bestaan op het moment dat de koop gesloten kan worden. Retailmanager Mark Meagher: “Consumenten hechten sterke waarde aan het oordeel van een expert, wanneer het gaat om zoiets als de aanschaf van hun nieuwe set banden. Het is belangrijk dat onze Michelin-dealervestigingen gelijke tred houden met de consument, in termen van routes die de eindgebruiker gebruikt bij de aankoop van nieuwe artikelen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 oktober 2025
RDW vernieuwt erkenningenstelsel
13 oktober 2025
Vos Autotechniek wint vijfde ACtronics Service Point Award
13 oktober 2025
‘Stem verkeersboete af op ernst overtreding’
13 oktober 2025
Concurrentiebeding: bescherming of blok aan het been?
10 oktober 2025
Dodge-specialist viert veertigjarig bestaan
10 oktober 2025
Fastned opent eerste stations in Spanje
Meest bekeken berichten
Recente reacties