In het tweede kwartaal van 2018 is bij Marktplaats het aantal zoekopdrachten naar SUV’s afgenomen met ruim 24 procent: 29.669 vorig jaar, 22.273 nu. Ook de groei in het SUV-aanbod is lager uitgevallen: van tien procent groei in Q1 naar 1,13 procent groei in Q2.

Meer gewild waren hybride en elektrische occasions, getuige de plus van 3,75 procent in het tweede kwartaal. In totaal werden 13.792 elektrische en hybride occasions aangeboden op het platform. Naar elektrische occasions werden 13.033 zoekopdrachten gedaan en voor hybride occasions lag dit aantal op 24.388.

Advertenties

In de periode maart t/m juni zijn bij Marktplaats 736.751 auto-advertenties geplaatst, 1,55 procent meer dan vorig kwartaal en 4,79 procent meer dan hetzelfde kwartaal vorig jaar. Consumenten plaatsten in Q2 2018 bijna 127.000 advertenties, autodealers bijna 610.000.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
20 mei 2025
Marc Oudshoorn directeur ASN Groep
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
20 mei 2025
Euromaster ondersteunt Voedselbanken Nederland
20 mei 2025
Vijf nieuwe servicepunten KwikFit voor e-bikes
20 mei 2025
ARN: 98,8 procent van gewicht auto hergebruikt
Meest bekeken berichten
Recente reacties