Met een strategisch plan, genaamd Renaulution, past Renault zijn bedrijfsvoering voor de komende vijf jaar aan de snel veranderende markt aan.
Met als doel een operationele marge van minstens 3 procent en 5 procent in 2025 moet de efficiency omhoog en moet het productportfolio winstgevender worden. Hiertoe wordt Groupe Renault geherstructureerd in vier business units.
Nouvelle Vague
Onder de noemer van ‘Nouvelle Vague’ wil Renault moderniteit in de auto-industrie brengen en uitgroeien tot een merk met een sterke focus op technologie, service en schone energie. Renault wil het aantal elektrische modellen verdubbelen. Tot aan 2025 introduceert Renault veertien modellen, met name gericht om de koppositie in het C-segment terug te winnen.
Dacia-Lada
Dacia blijft Dacia, een tikje cool, en Lada blijft zich richten op betaalbare producten, gebaseerd op bewezen technologieën. Ook hier zal de efficiency winst moeten brengen: productie gaat van vier platforms naar één platform en van achttien modellen naar elf. Tot aan 2025 komen er zeven nieuwe modellen uit, waarvan twee in het C-segment.
Alpine
Alpine, Renault Sport Cars en Renault Sport Racing worden samengebracht onder de vlag van Alpine. De nieuwe entiteit combineert hightech expertise en passie voor racen voor het ontwikkelen van authentieke en exclusieve sportauto’s met hoge prestaties. Met Lotus wordt een samenwerking opgezet voor de ontwikkeling van een toekomstige elektrische sportauto.
Mobilize
In de nieuwe business unit Mobilize tot slot concentreert Renault zijn inspanningen op het gebied van autodelen. Mobilize richt zich op mensen die gebruik willen maken van duurzamere, gedeelde vormen van mobiliteit. Mobilize komt tegemoet aan nieuwe behoeften en promoot duurzame ecosystemen voor energie. Dit ligt in lijn met het grote doel van Groupe Renault, dat in 2050 CO2-neutraal wil zijn.