Online verzekeraar Allsecur gaat dit jaar verder onder de naam Allianz Direct. Het bedrijf neemt hiermee de naam van het moederbedrijf Allianz aan. Sinds de start in 2008 is Allsecur al onderdeel van Allianz.

De merknaam van het moederbedrijf wordt nu aangenomen, omdat vier Europese online merken van Allianz worden samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel. Voor de Nederlandse markt blijft Allianz Benelux de risicodraagster. Het merk Allsecur verdwijnt de komende maanden geleidelijk uit de markt.

Europese schaal

Behalve de naam Allsecur worden het komende jaar ook de online merken Genialloyd (Italië) en Fénix Directo (Spanje) samengevoegd tot één Europees label. De toevoeging ‘Direct’ moet illustreren dat mobiel en digitaal voorop staan. Bart Schlatmann, CEO Allianz Direct, licht toe: “Door samen te werken op Europese schaal, creëren we nog meer slagkracht om innovaties snel beschikbaar te stellen.” Allianz Direct blijft een aparte activiteit binnen de groep: naam en huisstijl veranderen, maar het contract van de huidige Allsecur-klanten blijft hetzelfde.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 oktober 2025
RDW vernieuwt erkenningenstelsel
13 oktober 2025
Vos Autotechniek wint vijfde ACtronics Service Point Award
13 oktober 2025
‘Stem verkeersboete af op ernst overtreding’
13 oktober 2025
Concurrentiebeding: bescherming of blok aan het been?
10 oktober 2025
Dodge-specialist viert veertigjarig bestaan
10 oktober 2025
Fastned opent eerste stations in Spanje
Meest bekeken berichten
Recente reacties