Een tekort aan geschikt personeel, tijdelijk of voor langere tijd, is een probleem waar veel bedrijven in de autobranche mee te kampen hebben. Covebo, met het hoofdkantoor in Barneveld, is een uitzendbureau voor verschillende branches, waaronder de bouw, productie, logistiek en techniek, en sinds een paar jaar ook de autobranche.
Rick Knoop, accountmanager voor de metaal- en technieksector van Covebo, ziet de autobranche inmiddels als een van de specialismen van Covebo. “Wij hebben verstand van de markt en houden nauwlettend in de gaten wat er in de branche gebeurt. Zo zijn wij ons ervan bewust dat de autobranche altijd in beweging is. Momenteel vullen we vooral veel tijdelijke posities in bij dealers, bandenservicebedrijven, autoschadeherstellers en truck- en trailerservicebedrijven.”
Internationaal
Knoop vervolgt: “Ons eigen wervingskantoor opereert in verschillende Europese landen. Door ons grote eigen netwerk kunnen wij zorgen voor kwalitatief goede vakkrachten die een team kunnen versterken. Zo testen wij onze vakkrachten op hun eerste werkdag en vragen wij hun om van tevoren om een portfolio in te leveren.”
“Wij zijn daarnaast in staat om behalve een regionale aanpak ook landelijke oplossingen te bieden. Door onze grote poule met geschikte vakkrachten en de mogelijkheid om zelf nieuwe vakkrachten op te kunnen leiden, zijn wij de partner voor zowel tijdelijke als langdurige projecten. Deze landelijke propositie bouwen we nu in samenwerking met Frank Hut van Cameram Advies.”
Goed en flexibel personeel
Een van de bedrijven die gebruikmaakt van de diensten van Covebo is Boekhorst Autoschade. Over hun samenwerking met Covebo zegt Martijn Boekhorst: “Wij werken sinds januari 2020 samen met Covebo en hebben samen al meerdere keren ons personeelstekort kunnen oplossen. Covebo en Boekhorst Autoschade zijn beide grote bedrijven met diverse vestigingen door het land, en deze rayons overlappen elkaar deels. Tijdens deze samenwerking heeft Covebo ons meermaals op diverse vestigingen kunnen helpen door het aandragen van kwalitatief goed personeel. Vaak is er slechts één telefoontje of mailtje nodig om een goede invulling te kunnen geven aan de vraag.”