Tijdens het Focwa-congres op 4 oktober in Amersfoort werd het startsein gegeven voor de online consumentencampagne ‘Vakman van nature, schadehersteller van beroep’.

Doel van de campagne is om consumenten duidelijk te maken dat ze voor kwaliteit bij een Focwa-schadeherstelbedrijf moeten zijn en hoe ze zo’n bedrijf kunnen vinden.

Site

Daartoe werd de consumentenwebsite focwa-autoschade.nl gelanceerd. Hier toont een zoekmachine na het invoeren van een plaatsnaam de Focwa-schadeherstelbedrijven in de buurt. Vervolgens kunnen consumenten doorklikken naar de gepersonaliseerde website van het gekozen bedrijf. De site geeft daarnaast allerlei, op de consument gerichte informatie over autoschadeherstel. “We proberen daarmee de consument bewuster een keuze laten maken”, lichtte Focwa-directeur Femke Teeling toe. “We leggen uit waarom we een standaard hebben, waarom we kiezen voor veiligheid en dat er verschillende soorten schadeherstel zijn.”

Filmpje

Onderdeel van de consumentencampagne zijn enkele filmpjes waarmee Focwa online gaat adverteren. Een daarvan werd tijdens het congres getoond: [responsive-video identifier=”Xeh7SamYrAI”] Daarnaast krijgt het Focwa-schadeherstelbedrijf “een heel hulppakket” om zelf mee te adverteren, of op de eigen website te plaatsen en zodoende “het vak te promoten en business te genereren”, aldus de directeur.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties