Ruim twee dagen na de uitslaande brand van vrijdagavond is Jonkers Autobedrijven in Valkenswaard bezig met de herstart. De stroom is gedeeltelijk aangesloten, computers en telefoon werken weer en de schoonmaak is in volle gang.
De receptie, het magazijn, de showroom en de hal hebben water- en roetschade opgelopen maar zijn wel nog bruikbaar. “We kunnen weer aan de gang”, reageert directeur Max Jonkers. “Voor de continuïteit is dat de belangrijkste boodschap. Klanten leven mee maar willen ook zekerheid wat hun eigendom betreft.”
0 reacties
Beste Max, dat er experts van Bovemij komen om je “te helpen”, ontslaat je niet van de verplichting om goed op je tellen te passen en je eigen gezonde verstand te gebruiken. Jij hebt immers geen ervaring in het afhandelen van brandschade en de experts van Bovemij blijken in het verleden niet altijd even goed gedacht te hebben aan de belangen van een door brand gedupeerde, maar wel het belang van Bovemij.
@Eric Horssius: Graag reageer ik als communicatie-adviseur bij Bovemij op je reactie.
Een brand zoals die vrijdag het bedrijf van Max Jonkers trof, is heel vervelend voor alle betrokkenen. Terecht stelt u dat degene die dit overkomt meestal niet over voldoende ervaring beschikt om een schade van deze omvang af te handelen. Daarom adviseren onze deskundigen (zowel de eigen experts, als de geassumeerde deskundigen) al in een vroeg stadium na een dergelijke grote brand, om het benoemen van eigen deskundigen te overwegen en daarbij een weloverwogen keuze te maken uit het aanbod van contra-expertisebureaus. Max Jonkers heeft die keuze inmiddels gemaakt; vandaag zijn alle deskundigen, in totaal 7 man, gezamenlijk ter plaatse geweest om het herstel van het autobedrijf – en van de opstal – op te starten.
De laatste zin uit uw reactie begrijpen we niet zo goed. Voor zover wij weten, heerst alom tevredenheid over de inzet van onze experts en hun samenwerking met andere deskundigen. Zo kwam ook naar voren in het verhaal dat onlangs in de BOVAGkrant stond, waarin Jan de Kuijer van MotoPort Rotterdam vertelt over wat er gebeurde toen hij werd geconfronteerd met een miljoenenbrand. Op onze website is dat artikel terug te lezen: https://www.bovemij.nl/content/bovemij-heeft-me-na-de-miljoenenbrand-echt-geholpen.htm.
Vindt Bovemij het nou echt noodzakelijk om met een heuse ‘communicatie-adviseur’ de verstandige en belangeloze raad van Eric Horssius te ontzenuwen?
Wij zijn duidelijk heel tevreden met de afwikkeling van de brandschade in ons bandenhotel, wij hebben de hulp en inzet van expert Evert Suijker zeer gewaardeerd – Autobedrijf Heerjansdam