Ruim twee jaar na de aankondiging heeft Bovag het startsein gegeven voor de Plusnorm voor schadeherstel. De nieuwe Plusnorm Autoschadeherstel, die een aanvulling is op de bestaande branchenorm voor schadeherstel, stelt extra eisen aan kennis, kunde en apparatuur voor het herstel van complexe en veiligheidskritische schades.

Nu de Plusnorm een feit is, kunnen schadeherstelbedrijven die veel werken aan moderne auto’s starten met het certificeringstraject.

Technisch filter

Bedrijven die zich willen kwalificeren voor de Plusnorm moeten aan een aantal eisen voldoen, waaronder het repareren volgens de reparatievoorschriften van de autofabrikant. Ook moeten de gecertificeerde bedrijven werken met een technisch filter, dat Bovag ontwikkelt samen met Solera. Met dit filter kan objectief worden vastgesteld of een bepaalde schade veiligheidskritisch en/of complex veiligheidskritisch is. Dit filter is echter nog niet operationeel.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
16 september 2025
Nog drie dealerbedrijven voor Omoda & Jaecoo
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
15 september 2025
Autotechnicus Nick Joosten elfde in EuroSkills-finale in Denemarken
Meest bekeken berichten
Recente reacties