Na lanceringen in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk eerder dit jaar – en onlangs in Zuid-Europa – breidt Autodoc Marketplace uit naar de Benelux. Autodoc Marketplace stelt geselecteerde externe verkopers in staat om hun producten rechtstreeks via de website en app van Autodoc aan te bieden.

“De uitbreiding van Autodoc Marketplace naar de Benelux is een natuurlijke stap voorwaarts”, aldus ceo Dmitry Zadorozhny. “Het is een belangrijke mijlpaal op onze weg om hét toonaangevende Europese technologische ecosysteem voor de aftermarket van de auto-industrie te worden. De marktplaats is een aanvulling op onze B2C- en B2B-platforms, breidt ons aanbod uit tot meer dan alleen de traditionele onderdelen, verschaft lokale verkopers meer zichtbaarheid en creëert meerwaarde voor zowel klanten als verkopers van auto-onderdelen in belangrijke markten.”

Relevant

Met een positie op Autodoc Marketplace profiteren klanten van deze externe aanbieders dezelfde winkelervaring die ze kennen van Autodoc “We spelen in op de ware behoeften van klanten en bieden verkopers een speciaal, op de auto gericht verkoopkanaal met toegang tot miljoenen potentiële klanten”, voegt Zadorozhny eraan toe. “In tegenstelling tot algemene marktplaatsen legt ons platform de nadruk op relevante aanbiedingen voor een zeer betrokken automobilistenpubliek.”

Expansie

De uitrol in de Benelux is onderdeel van Autodocs bredere Europese expansiestrategie. “Deze uitrol is een belangrijke motor voor groei en innovatie binnen ons bedrijf”, aldus CFO Lennart Schmidt. “De Benelux-regio vertegenwoordigt een strategisch belangrijke reeks markten met een sterk groeipotentieel, hetgeen deze lancering bijzonder betekenisvol maakt. Wij blijven investeren in digitale infrastructuur om efficiënt te schalen en onze klanten van dienst te zijn met een nog groter productaanbod, meer flexibiliteit en relevantie.”

Serviceniveau

Om een consistente en betrouwbare klantervaring te garanderen, zijn alle verkopers op de marktplaats onderworpen aan duidelijk gedefinieerde prestatiemetingen en serviceniveau-overeenkomsten (SLA’s). De eerstelijns klantenservice wordt verzorgd door de verkopers. Autodoc houdt echter actief toezicht op de prestaties van verkopers en grijpt in wanneer dat nodig is – vooral in gevallen waarin een klant niet voldoende ondersteuning krijgt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
27 augustus 2025
Continental roept EcoContact 6 terug
27 augustus 2025
Laatste kans voor Europese auto-industrie
27 augustus 2025
Autodoc opent marktplaats in Benelux
27 augustus 2025
Premium universeel omarmt Bosch Car Service
26 augustus 2025
Ayvens sluit inkoopdeal met Chery
26 augustus 2025
‘Bijtellingsregime bedreiging voor EV’
Meest bekeken berichten
Recente reacties