Na lanceringen in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk eerder dit jaar – en onlangs in Zuid-Europa – breidt Autodoc Marketplace uit naar de Benelux. Autodoc Marketplace stelt geselecteerde externe verkopers in staat om hun producten rechtstreeks via de website en app van Autodoc aan te bieden.

“De uitbreiding van Autodoc Marketplace naar de Benelux is een natuurlijke stap voorwaarts”, aldus ceo Dmitry Zadorozhny. “Het is een belangrijke mijlpaal op onze weg om hét toonaangevende Europese technologische ecosysteem voor de aftermarket van de auto-industrie te worden. De marktplaats is een aanvulling op onze B2C- en B2B-platforms, breidt ons aanbod uit tot meer dan alleen de traditionele onderdelen, verschaft lokale verkopers meer zichtbaarheid en creëert meerwaarde voor zowel klanten als verkopers van auto-onderdelen in belangrijke markten.”

Relevant

Met een positie op Autodoc Marketplace profiteren klanten van deze externe aanbieders dezelfde winkelervaring die ze kennen van Autodoc “We spelen in op de ware behoeften van klanten en bieden verkopers een speciaal, op de auto gericht verkoopkanaal met toegang tot miljoenen potentiële klanten”, voegt Zadorozhny eraan toe. “In tegenstelling tot algemene marktplaatsen legt ons platform de nadruk op relevante aanbiedingen voor een zeer betrokken automobilistenpubliek.”

Expansie

De uitrol in de Benelux is onderdeel van Autodocs bredere Europese expansiestrategie. “Deze uitrol is een belangrijke motor voor groei en innovatie binnen ons bedrijf”, aldus CFO Lennart Schmidt. “De Benelux-regio vertegenwoordigt een strategisch belangrijke reeks markten met een sterk groeipotentieel, hetgeen deze lancering bijzonder betekenisvol maakt. Wij blijven investeren in digitale infrastructuur om efficiënt te schalen en onze klanten van dienst te zijn met een nog groter productaanbod, meer flexibiliteit en relevantie.”

Serviceniveau

Om een consistente en betrouwbare klantervaring te garanderen, zijn alle verkopers op de marktplaats onderworpen aan duidelijk gedefinieerde prestatiemetingen en serviceniveau-overeenkomsten (SLA’s). De eerstelijns klantenservice wordt verzorgd door de verkopers. Autodoc houdt echter actief toezicht op de prestaties van verkopers en grijpt in wanneer dat nodig is – vooral in gevallen waarin een klant niet voldoende ondersteuning krijgt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 oktober 2025
RDW vernieuwt erkenningenstelsel
13 oktober 2025
Vos Autotechniek wint vijfde ACtronics Service Point Award
13 oktober 2025
‘Stem verkeersboete af op ernst overtreding’
13 oktober 2025
Concurrentiebeding: bescherming of blok aan het been?
10 oktober 2025
Dodge-specialist viert veertigjarig bestaan
10 oktober 2025
Fastned opent eerste stations in Spanje
Meest bekeken berichten
Recente reacties