Bovag is partner geworden van de Nationale Werkbezoekdag, die op 21 november aanstaande georganiseerd wordt. Dat wil zeggen dat Bovag haar leden heeft gevraagd om hier al dan niet aan mee te doen. “Wij promoten het initiatief. We laten het verder helemaal aan de autobedrijven over om hieraan invulling te geven.”

Het probleem is bekend: autobedrijven kunnen moeilijk geschikt personeel vinden. Aan de andere kant is technisch personeel vaak niet op de hoogte van de mogelijkheden die het autobedrijf biedt. Werkbezoekdag zal volgens Bovag dan ook vooral op zij-instromers gericht zijn. “De bestaande monteurs hebben immers een baan. Zij weten de weg in het wereldje wel. Maar het is een manier om de vijver wat groter te maken”, aldus woordvoerder Tom Huyskens.

Vrije keuze

Deelname aan Werkbezoekdag is niet verplicht. Ook laat Bovag het helemaal aan het autobedrijf zelf over op welke manier het daar invulling aan wil geven. “De een organiseert een open dag, een ander houdt een-op-een gesprekken, geeft een rondleiding door het bedrijf of biedt meewerkstages aan. Het kan zijn dat je zo kunt binnenlopen, bij andere bedrijven zul je een afspraak moeten maken.”

Initiatief

De Nationale Werkbezoekdag is een initiatief van De Broekriem, een netwerkorganisatie voor werkzoekenden. Zij kunnen op deze dag makkelijk in contact komen met potentiële werkgevers. Werkbezoekdag biedt deze bedrijven op hun beurt de mogelijkheid bij werkzoekenden in beeld te komen. De Werkbezoekdag wordt voor de tweede keer georganiseerd. De eerste keer was op 12 december 2013.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties