Continental verbetert opnieuw de dienstverlening aan alle Continental-bandendealers: haar digitale online dealerportaal ContiOnlineContact heeft nu een bijbehorende app waarmee dealers banden kunnen zoeken, kiezen en bestellen op hun smartphone.
“In de afgelopen jaren hebben we een aanzienlijke toename gezien in het gebruik van mobiele apparaten, ook onder Continental-bandendealers”, zegt Tim Ballon, Benelux Digital Business Development bij Continental. “Met onze nieuwe COC Mobile-app kunnen zij hun zaken nu vanuit de palm van hun hand afhandelen.” De app werd reeds gelanceerd in Zweden en Turkije, en zal in de rest van de regio’s van Europa, het Midden-Oosten en Afrika worden gelanceerd.
Het doel van de COC Mobile app is om dealers een extra, handig kanaal te bieden voor hun dagelijkse zakelijke behoeften en om hun klantervaring te verbeteren bij het kopen van banden bij Continental. De app vormt een aanvulling op het browsergebaseerde bestel- en marketingplatform ContiOnlineContact, dat al meer dan 25 jaar de kern vormt van de dagelijkse activiteiten van veel Continental-bandendealers.
De nieuwe app richt zich op een dealergeneratie die mobiele apparaten verkiest boven vaste desktopcomputers. In de app kunnen ze met behulp van de uitgebreide filterfunctie zoeken naar een specifiek bandenmodel, de beschikbaarheid ervan in realtime bekijken, bestellingen plaatsen en updates krijgen over de status van hun bestelling. De gegevens zijn afkomstig uit dezelfde database die ContiOnlineContact gebruikt voor zijn browserplatform.