Automaterialen grossier De Been Automaterialen (Waalwijk, Ammerzoden en Velddriel) wordt overgenomen door EPS Benelux, de moedermaatschappij van EPS Automotive.

Met deze overname wilt de huidige eigenaar Kees de Been de toekomst waarborgen van zijn bedrijven. Voor EPS is het een nieuwe stap in een alsmaar bewegende aftermarket. Eigenaren Marcel en Jeroen Blankestijn zien in deze stap een logisch vervolg op de ontwikkelingen die op de markt gaande zijn.

De Been Automaterialen is opgericht door Kees de Been in december 1994. De start werd gemaakt in Velddriel, in 2001 volgde de opening van het filiaal in Waalwijk en in 2006 werd De Been Ammerzoden toegevoegd. Kees de Been kiest bewust voor een overname door EPS Benelux en voornamelijk voor de samenwerking met Marcel en Jeroen Blankestijn. Kees de Been kent de familie al vele jaren. Zo heeft hij Aad Blankestijn het bedrijf zien opbouwen en heeft hij als klant in de jaren Marcel en Jeroen zien groeien in hun rol binnen het bedrijf. “Het familiegevoel en de benadering van de klant past gewoon goed bij mij, mijn personeel en mijn klanten”, aldus Kees de Been.

‘Bredere rol als importeur’

Marcel en Jeroen Blankestijn zien in de overname van de Been Automaterialen de ideale kans om het bedrijf, dat ze hebben overgenomen van hun vader, verder te kunnen laten groeien. “De Been Automaterialen is een sterke speler in deze regio. Met deze overname willen wij ons wapenen voor de toekomst in de aftermarket en onze beide posities in de markt versterken. Onze rol als importeur zal breder moeten worden en daarvoor zullen wij ook dichter bij de aftermarket moeten staan. Een overname van een grossier is daar één middel van. Daarnaast zullen wij als bedrijf ons op andere vlakken ook verder moeten ontwikkelen”, aldus Jeroen Blankestijn.

“Voor de klanten van De Been Automaterialen zal er niet veel veranderen. Kees de Been blijft nog een lange tijd verbonden aan het bedrijf. En voor de vrije grossiers die zakendoen met EPS Automotive verandert er niets. Zij kunnen op dezelfde service en ondersteuning rekenen. En wat ze er allemaal op termijn voor terug krijgen… een sterkere leverancier”, aldus Marcel Blankestijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties