Na de vorige week geuite beschuldigingen van emissiemanipulatie roept Daimler drie miljoen dieselauto’s terug naar de werkplaats. Daar krijgen ze een update van de software. Om hoeveel voertuigen het in Nederland gaat, kan de importeur nog niet zeggen.
 Daimler verwacht zo’n 220 miljoen euro nodig te hebben voor de “servicemaatregel”. Klanten hoeven er niets voor te betalen. Al in de komende weken moet de uitvoering van start gaan. Gezien de grote aantallen voertuigen kan het wel even duren voordat elke auto aan de beurt is geweest.
Volgens woordvoerder Huub Dubbelman van Mercedes-Benz Nederland gaat het om een “snelle update”. Aangezien geen onderdelen vervangen hoeven te worden, kan per voertuig de klus snel geklaard zijn. De importeur inventariseert de komende dagen om hoeveel Euro-5- en Euro-6-diesels het in ons land gaat.
Daimler verwacht zo’n 220 miljoen euro nodig te hebben voor de “servicemaatregel”. Klanten hoeven er niets voor te betalen. Al in de komende weken moet de uitvoering van start gaan. Gezien de grote aantallen voertuigen kan het wel even duren voordat elke auto aan de beurt is geweest.
Volgens woordvoerder Huub Dubbelman van Mercedes-Benz Nederland gaat het om een “snelle update”. Aangezien geen onderdelen vervangen hoeven te worden, kan per voertuig de klus snel geklaard zijn. De importeur inventariseert de komende dagen om hoeveel Euro-5- en Euro-6-diesels het in ons land gaat.
 
				 
															