Falken breidt zijn sponsoring van voetbalclubs in Europa uit. Voor het eerst is het bandenmerk ook actief in Nederland. Concreet: bij FC Utrecht.

Daarmee sponsort Falken nu negentien verenigingen, verdeeld over zeven landen. De afzonderlijke sponsorpakketten bestaan uit led-reclameboarding en statische borden, met het oog op tv-exposure in alle Europese kernmarkten. Daarnaast worden business-seats gebruikt voor de promotie onder de regionale dealers.

Aanzienlijk

Al met al is het merk nu present in Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk, Groot-Brittannië en Polen. Bovendien is het merk officiële partner van de DFL eindronde en de DFL Supercup. De samenwerking met Liverpool FC is mondiaal van opzet. “Ons engagement bij voetbal heeft de merkbekendheid aanzienlijk vergroot”, aldus marketingdirecteur Stephan Cimbal van Falken Tyre Europe. Falken is niet de enige bandenfabrikant die actief is met voetbalsponsoring. Apollo Vredestein, Continental en Pirelli zijn slechts enkele voorbeelden van merken die hier actief in zijn.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties