Een stijgend aantal bij Bovag aangesloten ondernemers ervaart beleveringsproblemen. Dat blijkt uit de recente coronamonitor van de brancheorganisatie. 37 procent ervaart deze problemen, tegen 29 procent in de vorige monitor. Ook zien ondernemers vaker dat er minder werk de werkplaats binnenkomt.

Dat het werk in de werkplaats terugloopt, is ook te zien aan het aantal ondernemers dat denkt afscheid te moeten nemen van werkplaatspersoneel: 10 procent meer dan begin dit jaar.

Omzet

Gevolg van een en ander is dat twee derde van de ondernemers momenteel omzetverlies lijdt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat omzetverlies is gemiddeld 34 procent. Meer dan de helft van de Bovag-leden heeft op enig moment in de coronacrisis overheidssteun gehad.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
2 september 2025
Uitstoot nu al onder doelstelling 2030
2 september 2025
KwikFit verzorgt e-bike service Decathlon
2 september 2025
Ode aan onze helden – ervaren, veerkrachtig en klaar voor de toekomst
1 september 2025
Nieuw bij Hella: kits met blokken en schijven
1 september 2025
UFI levert transmissiefilters Hyundai en Kia
Meest bekeken berichten
Recente reacties