Technologieconcern Continental voert een merkwisseling door in zijn productprogramma voor de aftermarket op het gebied van aandrijving. Componenten als distributieriemen, kettingen en aanverwante artikelen worden niet meer verkocht onder het Contitech-merk maar uitsluitend als Continental.

continental-contitechEr ontstaat op die manier één, krachtig merk, stelt de onderneming. Continental-manager Rolf Sudmann licht toe: “De automotive innovaties van vandaag zijn de klussen voor de werkplaats van morgen. De brede synergie binnen ons bedrijf zorgt dat klanten erop kunnen vertrouwen dat we huidige OE-trends direct kunnen vertalen naar de specifieke vraag van de aftermarket.”

Verpakking

Continental benut de wisseling ook om de verpakking te vernieuwen, met grote foto’s die tonen welk artikel erin zit. De verpakking is bovendien bestand tegen olie en vuil, zodat ze ook in de omstandigheden van de werkplaats goed leesbaar blijven. Verder is voorzien in QR-codes met het oog op montagetips en aanvullende diensten. Voor de grossier biedt de nieuwe aanduiding het voordeel dat ze hun klanten alle producten van het concern onder één en hetzelfde merk kunnen aanbieden. “Daardoor ontstaat meer duidelijkheid op het schap”, aldus Sudmann.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
20 november 2025
Kabinet
20 november 2025
Stijgende naamsbekendheid door AutoFirst
19 november 2025
Indoor navigatie voor Hyundai
19 november 2025
Schadegarant op de bres voor gebruikte delen
19 november 2025
Omzet Enterprise met miljard dollar gegroeid
19 november 2025
0W-16 motorolie Eurol voor Renault en Dacia
Meest bekeken berichten
Recente reacties