De deelnemers aan de garageformules Bosch Car Service en Autocrew in de Benelux krijgen de komende maanden een nieuwe website. In totaal worden er zo’n 900 nieuwe websites opgeleverd.
“Het is een hele uitdaging geweest maar we zijn erin geslaagd een volledig nieuw ontwerp op te zetten. De deelnemerswebsites van alle conceptpartners van Autocrew en Bosch Car Service hebben een volledig nieuwe uitstraling. De nieuwe websites ogen frisser en zijn ook veel gebruiksvriendelijker. Alle websites hebben nu ook daadwerkelijk een afsprakenplanner en een occasionportal”, zegt Michiel Frijters, conceptmanager Bosch Car Service Benelux.
Persoonlijke invulling
De websites hebben een duidelijke Autocrew- of Bosch Car Service-uitstraling, maar laten ook ruimte voor persoonlijke invulling door het autobedrijf. “Het is eenvoudig om eigen content te plaatsen en de website te beheren of te personaliseren. Daarnaast zijn de websites ook eenvoudig te koppelen met externe toepassingen, zoals afsprakenplanners, klantentevredenheidssystemen en occasionbeheersystemen,” licht Patricia van Baal, Concept Manager AutoCrew Benelux toe.
Mobile first
Voor autobedrijven die ook occasions verkopen, is er een zeer professionele presentatie voor de Autowebshop voorzien, waarbij de content eenvoudig verwijderd of aangepast kan worden. De websites zijn mobile first ontwikkeld en zijn seo-geoptimaliseerd, waardoor zij beter scoren in zoekmachines. Verder is er een betere integratie met de verschillende marketingtools van de concepten en kunnen garagehouders bij de leverancier van de websites aankloppen voor advies.